Internetové obchody se v posledních letech stávají velmi oblíbeným místem nejen běžných nákupů, ale především nákupů dárků. Šetří čas a v mnoha případech taky peníze. Nejsem v nakupování na e-shopech žádným nováčkem a v podstatě nakupuju vždy na serverech, které jsem si buď ověřila, nebo získala dobrou referenci.

Po těch několika bezproblémových letech ale přišel zlom a průzkum prodejních portálů budu muset provádět asi důkladněji. S mojí první, a snad i na dlouhou dobu negativní zkušeností bych se s vámi ráda podělila.

Pěkný vánoční dárek

Předně, nerada kupuju vánoční nebo jakékoli další dárky na poslední chvíli. Vždy si nechávám alespoň malou rezervu, kdyby se přeci jen něco zvrtlo. U nakupování na internetu to platí dvojnásob. Letos jsem se tak rozhodla nakoupit pár filmů na DVD. Objednávala jsem je na portálu DVDexpress.cz, a to už 20. listopadu loňského roku. Tento server přitom podle informací fungoval ještě do léta roku 2012 bez problémů a měl své spokojené zákazníky.

Pravdou je, že mě měla trknout platba předem a čekací doba až dva týdny. Přesto jsem věřila, že se filmů dočkám. Nedočkala.

Celou dobu jsem se snažila při vymáhání jak DVD nebo peněz jednat mile, bezkonfliktně, a když si čtu opět celou společnou konverzaci, tak také dost naivně. Člověk se pořád učí. Cílem tohoto blogového článku si není nějak vybít zlost, ale spíše upozornit na internetový obchod DVDexpress.cz a doporučení, že ověřování a čtení recenzí se opravdu může vyplatit.

Na neseriózní jednání firmy Filmopolis s.r.o., pod kterou spadají e-shopy DVDexpres.cz, flakonek.cz, legapolis.cz, filmopolis.cz, musicpolis.cz a pornopolis.cz, upozornil pak i server oversito.cz. Ten mimo jiné doporučuje lidem, kteří se nemohou domoci svých práv, kontaktovat pana Riebela (sajhulud@gmail.com), který se chystá podat na firmu Filmopolis žalobu.

Jakou zkušenost s internetovými obchody máte vy a kde doporučujete na internetu nakupovat hudbu a filmy?

 

 

Níže přikládám celou z počátku nadějnou konverzaci se smutným koncem (překlepy a hrubky v odpovědích DVDexpress.cz jsem si dovolila upravit):

Já (4. 12. 2012): Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaký je stav mé objednávky. Již uběhly dva týdny a stále nemám žádné novinky. Děkuji moc. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress.cz (4. 12. 2012): „Dobrý den, zítra Vás budu informovat. Zjišťujeme stav vaší objednávky u dodavatele. Hezký večer. Se srdečným pozdravem za tým DVDexpress.cz, Nikola Janouškovcová"

Já (6.12.2012): Dobrý den, slíbili jste mi odpověď týkající se mé objednávky s číslem XXXXX. Bohužel nemám ještě žádné novinky a již uběhly více než dva týdny od objednání a zaplacení. Jestliže nebudu mít DVD k dispozici do středy příštího týdne (12. prosince), poprosila bych Vás o zrušení objednávky a vrácení peněz. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress.cz (10.12.2012): Dobrý den, objednávku budeme expedovat ve středu. Se srdečným pozdravem za tým DVDexpress.cz. Martin Kovářík

Já (12. 12. 2012): Dobrý den pane Kováříku, psal jste mi, že objednávka bude expedována ve středu, ale na Vašem odkazu není žádná změna vidět. Chtěla jsem se zeptat, jestli objednávku dostanu ještě v tomto týdnu nebo bych ji měla zrušit a hledat již tento vánoční dárek někde jinde. Přístup Vaší společnosti se mi opravdu přestává líbit. Děkuji za odpověď. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress.cz: žádná odpověď

Já (13. 12. 2012): Dobrý den, chápu, že toho máte pravděpodobně hodně, každopádně pan Kovářík mi psal na začátku týdne, že moje objednávka bude expedována ve středu. Na Vašich webových stránkách bohužel žádnou změnu nevidím, protože předpokládám, že ani po více než třech týdnech již DVD nedojdou. Chtěla bych proto zrušit objednávku a požádat o vrácení peněz. Děkuji za pochopení a další informace. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress (14. 12. 2012) – zde překlepy nechávám: Dobrý den, moc se omlouváme,Přišli zatím jen ty Lidice,a dneska má přijít ještě zboží.tak pokud tam ten Ray nebdue tak se chci zeptat jestli pošlem jen ty Lidice a Raye zrušíme a pošlem za nedodaný titul peníze zpět??? Prosím o odpověď. hezký den. Se srdečným pozdravem za tým DVDexpress.cz Nikola Janouškovcová

Já (14. 12. 2012): Dobrý den, děkuji za informaci. Pokud Ray nepřijde, tak stačí poslat Lidice a poprosila bych o vrácení peněz za Raye. Zároveň bych Vás poprosila, jestli by opravdu nešlo zboží poslat již dnes v jakémkoli případě. Jsou to vánoční dárky, proto jsem již objednávala zboží před měsícem. S pozdravem, Pavlína Máčalová

Já (18. 12. 2012): Dobrý den, stále jsem neobdržela ani jedno DVD. Prosím tedy o zrušení objednávky a vrácení peněz. Bohužel už asi do Vánoc nedorazí ... na stránkách je stále zobrazeno, že se objednávka neodeslala. Odpovídala jsem již v pátek, ale nedostala jsem odpověď. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress.cz (18. 12. 2012): Dobrý den, zboží nám na sklad dorazí zítra, máme tedy počkat? Se srdečným pozdravem za tým DVDexpress.cz Martin Kovářík

Já (18. 12. 2012): Dobrý den, to, že zboží dorazí "zítra" mi už tvrdíte dva týdny. I kdyby objednávka dorazila zítra, do Vánoc ji již nedostanu. Omlouvám se, ale poprosila bych o zrušení celé objednávky a vrácení peněz, a to pokud možno ještě dnes na můj účet. S pozdravem, Pavlína Máčalová

DVDexpress (18. 12. 2012): Dobrý den, objednávku tedy rušíme, prosím o zaslání čísla účtu, platila jste kartou, děkuji. Se srdečným pozdravem za tým DVDexpress.cz Martin Kovářík

Hned jsem číslo poslala a podle pana Kováříka měly být poslány peníze hned následující den. Čekám i přes další emaily a upozornění do dnešního dne ...